Wednesday 25 September 2013

Daniel Sandler Long Lasting Waterproof Eyeliner

Daniel Sandler Long Lasting Waterproof Eyeliner

Once more, I fell in love with the Daniel Sandler Long Lasting Waterproof Eyeliner. For those of you who might not know him, D. Sandler is a very famous make-up professionnal artist from London. His make-up products are good quality products and they last for ages! After watching one of Tanya Burr's videos who was getting her make-up done by Daniel Sandler, I wanted to try this eye-liner. When I first tried it on the back of my hand, I was disappointed. The colour wasn't what I expected, didn't look very intense. I just felt like I had written on my hand with a felt tip. A not very elegant dark blue. I realised that it was going to take some time to apply the eye liner with the pencil lead. But do not be fooled by appearances. Once applied on your eyes, the effect is completely reversed I was attracted by its intensity. I also love the fact that it is a waterproof eye-liner. Its stays for a whole day and you should get a good make-up remover to eleminate it all. It isn't shiny but goes perfectly well with shades of blue or brown.

Daniel Sandler's website : http://www.danielsandler.com/ 
Blue Velvet Eyeliner : http://www.danielsandler.com/shop/eyes/velvet-waterproof-eyeliner.html
(This product is also currently available on ASOS )


Crayon eye-liner waterproof Daniel Sandler 

Une fois de plus j'ai succombé à l'eyeliner blue velvet de Daniel Sandler. Pour ceux qui l'ignorent, Daniel Sandler est un maquilleur professionnel de renommée à Londres. Ses produits de maquillages sont connus pour être de très bonne qualité et de bonne tenue. Suite à une vidéo de Tanya Burr se faisant maquillée par Daniel Sandler, j'ai eu envie de tester ce produit. En le testant sur ma main, grosse déception. La couleur ne ressemble pas du tout à ce à quoi je m'attendais, j'ai juste l'impression de m'être mise du crayon feutre sur la main. Un bleu foncé pas très élégant, je sens que je vais avoir du mal à l'appliquer avec l'embout style feutre. Mais il ne faut pas toujours se fier aux premières impressions. Une fois appliqué sur mes yeux, l'effet est tout autre et je suis séduite par son intensité et j'apprécie également sa longue tenue. Il reste la journée entière. Après tout c'est un waterproof donc je vous conseille un bon démaquillant. Il ne possède pas d'effet irisé mais est en parfaite harmonie avec un maquillage dans les tons de marron ou de bleu.

Site de Daniel Sandler : http://www.danielsandler.com/ 
Eyeliner : http://www.danielsandler.com/shop/eyes/velvet-waterproof-eyeliner.html
(Ce produit est également disponible sur ASOS )

No comments:

Post a Comment